Brownie amb anous.

2.

Qui no ha menjat mai brownie? És tot un clàssic, i a més una delícia, veritat? Molt fàcil de fer, i sempre queda lluït. Idò sabíeu que aquest trosset de dolçor va aparèixer per error? Idò sembla que un cuiner americà feia un pastís de xocolata, però no va pensar a posar-hi el llevat, i va quedar així, baixet, atapeït, i humit. M’atreviria a dir que és l’error més dolç de la història.

Mai havia aconseguit que hem quedés una capa cruixent per sobre i un interior tendre. Aquest cap de setmana vaig anar a veure un amic, en Marc. A ell li agrada el brownie amb moltes anous, i com que demà fa devuit anys, n’hi vaig preparar un pensat precisament per ell, i avui el vos present a vosaltres. Ell i em va dir que estava aprovat. Molts d’anys Marc, que ja són divuit!

Què? Us ha fet mengera?  

Ingredients. 

  • 4 ous.
  • 150 gr de mantega.
  • 200 gr de xocolata.
  • 200 gr de sucre.
  • 80 gr de farina.
  • 75 gr de farina d’anous o anous molt picades.
  • 75 gr d’anous lleugerament trossejades.
  • Mitges anous senceres per decorar.
  • 1 cullerada de cacau en pols.
  • Essència de vainilla. *
  • 1 pessic de sal.

*: L’essència de vainilla es pot substituir per sucre vainillat, llevant-ne una mica del sucre normal, o bé simplement suprimir-lo. Jo utilitz-ho uns flascons petits que compr al Lidel d’essències.

Elaboració. 

Primer, folrarem un motlle de mantega i una cap fina de farina, a fi de que ens quedi uniforme. Després encendrem el forn a 180 ºC.

A continuació trossejam el xocolata, i la fonem amb la mantega, o bé al bany Maria, o al microones. Aquesta última opció és més ràpida, però heu d’anar alerta a cremar la xocolata. Posau-lo 30 segons,  treis-lo, removeu, i si no s’ha fos, anau posant-li uns 15 segons, fins que sigui fosa del tot.

Dins un altre bol, mesclam el sucre  (i el sucre vainillat en cas de que n’hi poseu) i els ous, i ho batem tot fins aconseguir una mescla homogènia, però a diferència de les altres vegades, aquesta vegada no ens interessa que blanquegi gaire, doncs és una massa que no ha de dur gaire aire. En tenir-lo llest, l’afegim a la xocolata i la mantega, i si heu d’afegir a essència de vainilla, ho heu de fer ara.

A part, mesclam la sal, la farina, el cacau en pols, i la farina d’anous o anous molt picades (jo les vaig picar amb la picadora.) A continuació, ho incorporam per tandes a la mescla de la xocolata. Quan estigui perfectament incorporat, hi afegim les anous trossejades, i  ho posam el motlle. Allisam la superfície i hi col·locam les nous decoratives. (Jo n’hi vaig posar nou, perquè el motlle era quadrat.)

Per acabar, ho ficam al forn, i el deixam coure 30 minutets. Finalment, el treim del forn, i el deixam refredar. Ja és apunt!

Que faci molt bon profit!

3

5 thoughts on “Brownie amb anous.

  1. Còm així ens fas això???? Jo no em puc resistir, de cap manera. La xocolata m’apassiona. L’hauré de fer i aviat. ja et diré què tal, però puc anticipar-te que ens lleparem els dits, (si duu xocolata, es bo). Gràcies, preciosa, per aquestes receptes tan irresistibles. Muuaass!!!

  2. Avui el faré i seràn les postres del darrer sopar de l’any junt amb una bolla de gelat de vainilla, que crec que hi combina bé. Ja te’n donaré els resultats. Molts d’anys i bon any nou, guapa, segueix endolcint-nos la vida. Gràcies i una besada molt forta!

Deixa un comentari

