Coca tovada d’albercocs i sobrassada.

1.

L’intenció no era fer aquesta coca. Jo volia mostrar-vos com és una coca de tallades, la típica de Mallorca per Carnestoltes. Però quan vaig anar a comprar el carabassat, no en vaig trobar ni a les botigues del poble, ni a les del poble veïnat.Quin greu em va saber…Però vaja, l’any que ve, si sóc entre vosaltres (que esper que sí!) intentaré publicar-vos una coca de talles, ben autèntica.

Avui, aquesta és la substituta, que de fet és exactament igual, però envers de posar-hi carabassat, du albercocs. (A casa ens agraden més.) Personalment, m’agrada molt més quan és temporada d’albercocs, i els podem posar frescs, i no en almívar com avui, però aquests en són un bon substitut tot l’any.

Arriba tard la recepta, però com sempre segon de batxillerat reclama més temps del que tinc per dedicar-vos. Però vaja, esper que us hi animeu.

Vos desitj un dolç Carnestoltes a tots! 

Ingredients. 

  • 300 gr de sucre. (i una mica més) 
  • 3 ous.
  • 75 gr de saïm. (i una mica més per untar el motlle.)
  • 250 gr de patata crua.
  • 60 gr de llet tèbia.
  • 30 gr de llevat sec.
  • 250 de fècula de patata. *
  • 400 de farina de força.
  • 50 gr d’oli.
  • Sucre en pols. (opcional)
  • 70 gr de sobrassada.
  • 8 meitats d’albercoc.

*: Jo hi pos fècula de patata, perquè trob que queda més fina. Si no en teniu, podeu substituir-la per farina. A casa la compram a Can Crespí.

Elaboració. 

Començarem per bullir la patata dins aigua, i en esser ben cuita, passar-la pel passapuré.
A continuació, dins un bon hi posam el saïm fos i el sucre, ho mesclam bé. Hi afegim l’oli, i les patates. En estar ben mesclat, hi posam els ous, d’un en un. Dins un potet apart, fonem la el llevat dins la llet tèbia, i ho afegim a la mescla anterior. És el moment de començar incorporant poc a poc la fècula de patata, i quan sigui ben homogeni, la farina, per tandes també.

En estar llesta, posam una mica de farina sobre la superfície de treball i pastam la massa uns 5 minuts, per lligar bé tots els ingredients. Després, la col·locam dins un bol, i la tapam amb un pedaç o plàstic film, i ho deixam tovar fins que hagi doblat el volum inicial. (Jo vaig estar unes 2 hores, però depèn de la temperatura ambient.)

Quan hagi tovat, tornarem a treballar la massa, fins a treure-li tot l’aire, i untarem una rostidora amb saïm. A continuació, hi estendrem la pasta. Com més llisa quedi la superfície millor. Ara, hi col·locam les meitats d’albercoc i la sobrassada feta a bolletes (hi podeu posar llonganissa.) La tapam de nou, i la deixam tovar una bona estona més. (Unes set hores, és una bona idea fer-la a la nit, i coure-la al matí. Però a jo em va passar una miqueta el tou.)

Passat aquest temps, encenem el forn a 180ºC. Ensucram la coca, especialment la sobrassada, i l’enfornam. Tot d’una abaixam la temperatura a 160ºC i ha de coure uns 30-35 min. Passat aquest temps, en veure-la ben rossa, la treim del forn, i la deixam refredar una mica.

Finalment, li posam sucre pols si ho trobam necessari, i que faci profit!

5.

Anuncis

4 thoughts on “Coca tovada d’albercocs i sobrassada.

  1. A mi també m’agrada més com l’has feta tu, sense carabassat. De fet, a Llubí no ho solen ser sinó que és més típica aquesta o amb tallades de sobrassada i de botifarró. Té molt bona pinta… qui pogués pegar una mossegada a la coca, mmm!

  2. Una meravella!!! De fet amb aquesta pasta es pot fer amb qualsevol cosa per damunt. A l’estiu, amb albercocs i cireres, per exemple, que és com la solia fer mamare, amb tallades per Carnaval, amb melicotó també és deliciosa, … Gràcies per posar-la. En tenia alguna recepta, però aquesta em sembla que ha de quedar més fi8na, no tan “feixuga”. Una besada, preciosa!!!

    • Sí, en s’estiu és quan és millor. Jo sóc de les que quan en sobra, es menja els albercocs. És la millor mossegada! M’agradaria provar noves receptes. Tot és anar tastant! Com sempre gràcies Tresques.

Deixa un comentari

