Palos de crema.

2.

Segurament n’heu menjat algun cop, i si no n’heu menjat, segur que n’heu vist qualque vegada. Jo no n’havia fet mai, però a mon pare li agraden molt i em vaig dir que ho havia de provar. Qui no ho prova, no ho sap! Idò mans a l’obra. Em vaig posar a llegir-ne moltes receptes, mirant aquí, mirant allà, d’aquests m’agrada això, i d’aquests això… I aquest n’ha estat el resultat. El resultat em va satisfer, i van tenir força èxit, per tant, els compartesc amb vosaltres perquè us hi animeu!

Em va sorprendre la senzillesa.Resulta una recepta fàcil malgrat l’elaboració, i relativament ràpida. Però sobre tot queda lluïda, i si us agrada la crema, segur que us agradarà! Jo en vaig fer pals, perquè em va fer més gràcia, però la pasta és la mateixa que pels bunyols de vent. Ah! I a més a més, admet moltíssimes variacions. Esper que us agradi!

Anem amb la recepta.

Ingredients per uns 24 peces petites.

Per la pasta choux:

  • 125 gr d’aigua. 
  • 125 gr de llet.
  • 1oo gr de mantega.
  • 150 gr de farina.
  • 10 gr de sucre.
  • Un pessic de sal.
  • 4 ous.

Per la crema:

  • 6 vermells d’ou. 
  • 60 gr de farina de blat moro. (Maicena)
  • 750 gr de llet.
  • 135 gr de sucre.
  • 30 gr de sucre vainillat.*

*: En cas de no tenir sucre vainillat, podeu substituir-lo per sucre normal i una baina de vainilla, que retirareu quan hagi bullit.

Per el caramel:

  • 120 gr de sucre. 
  • 4 cullerades d’aigua.

Elaboració. 

Primer de tot, prepararem la crema pastissera perquè en el moment d’utilitzar-la sigui freda i hagi agafat cos. Per això, reservam un tassó de llet i posam la resta al foc mitja amb els sucres, i anam remenant de tant en tant. Dins el tassó que hem guardat amb la llet hi afegim la farina de blat de moro i els vermells d’ou. Ho remenam enèrgicament a fi de que ens quedi una mescla homogènia.

Quan la llet agafi el bull, hi afegim la mescla dels vermells d’ou mentre remenem amb una cullera. (És preferible passar la mescla dels vermells per una colador fi, per evitar els grumets.) Veureu com tot d’una agafa cos i espesseix. Continuam remenant tocant amb la cullera el fons de l’olla (no fos cosa s’aferri i es cremi), fins que torni a bullir. Retiram del foc, i tapam amb un plàstic film que toqui la crema perquè no faci crosta, fins que l’haguem d’utilitzar.

Encenem el forn a 180ºC.

Tot seguit, ens posarem a preparar la pasta choux. Per això, dins una olla posarem l’aigua, la llet, la mantega tallada a daus, la sal i el sucre. Ho posarem el foc, i anirem remenant fins que s’hi hagi fos la mantega i comenci a bullir. És el moment de tirar-hi dins tota la farina de cop i remenar-ho amb energia. Hem d’aconseguir una pasta sense grums, espessa. En tenir-ho llest, retiram del foc, i seguim remenant perquè la massa refredi. Quan sigui tèbia, hi afegim els ous de un en un, i els hi incorporem fins que la massa sigui homogènia.

És el moment de donar-los forma. Ficam la massa dins una màniga pastissera i sobre una llauna amb un paper de forn, feim tires de pasta. Deixeu espai entre elles perquè dins el forn creixen. Els enfornam durant uns 25 minuts o fins que sigui ben rosses. Les treim del forn i les deixam refredar una mica.

És el moment de muntar-les. Les tallam per la meitat, deixant-los enganxats per una banda si ho preferiu, i amb la màniga pastissera les farcim de crema.

Ja per acabar, preparam el caramel. Per això, posam l’aigua i el sucre al foc, i quan s’hagi dissolt, abans de que agafi un color ros, apagam el foc i amb l’ajuda d’un pinzell, untam la superfície dels palos per donar-los brillantor i ja està!

Esper que us agradin!

3.

Anuncis

6 thoughts on “Palos de crema.

    • Clar! Puc anar errada, quin greu em sabria. Però mira: Tamisau tots els ingredients sòlids. Bateu la mantega i el sucre amb la batedora elèctrica de barnilles a velocitat mitjana. Incorporau-hi els ous d’un en un i després 1/3 part dels ingredients sòlids. Continuau batent la mescla i abocau-hi 1/3 part de la llet i l’extracte de vainilla. Ara, 1/3 part més dels sòlids. Després, la darrera part de la llet, el vinagre i, finalment, la darrera part de sòlids.
      El colorant vermell? L’únic que se m’acudeix és que el colorant sigui sòlid. Em sa greu si és així. Els meus Wilton són en gel, aposta t’ho he dit… pel que pogués esser.
      PD: Moltes gràcies! No n’havia fet mai de palos, i n’estic contenta.

Deixa un comentari

